14 czerwca 2016 Udostępnij

Biuro nieruchomości - czy to opłacalny biznes?

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie własnego przedsiębiorstwa. Podyktowane jest to w pewnym sensie znudzeniem pracą na etacie oraz możliwościami, jakie daje własna firma. Prowadząc własny biznes, nie jesteśmy na łasce i niełasce naszego szefa. Jeżeli przyjdzie nam ochota na wyjazd urlopowy, to po prostu możemy wyjechać i nie dostosowywać tego do dobrego humoru naszego pracodawcy.

W ostatnich latach zauważyć można znaczący wzrost liczby małych i średnich biur nieruchomości. Przeglądając ogłoszenia w internecie, możemy zobaczyć, że biura nieruchomości walczą o klienta na najróżniejsze sposoby i chcą go przekonać, że to właśnie w danym biurze klient znajdzie najlepszą ofertę na nieruchomość. Tak duża liczba biur nieruchomości świadczyć może o dużej opłacalności tego biznesu. A jak jest w rzeczywistości? Czy biuro nieruchomości jest opłacalnym biznesem, który przyniesie nam duże pieniądze i pozwoli na godne i dostatnie życie nam i naszym bliskim?

Jak w każdym biznesie tak i tutaj wszystko zależy od naszego zaangażowania w przedsiębiorstwo oraz od reklamy, jaką wybierzemy i nakładów na nią. W wielu przypadkach prowizje biura nieruchomości mogą sięgać nawet 50% miesięcznego czynszu za znalezienie najemcy dla mieszkania. Przy czynszach w granicy 1500 zł miesięcznie daje to około 700 zł dla biura nieruchomości. Prawda, że to spora gotówka? Jeżeli przeliczymy, że w ciągu miesiąca znajdziemy kilku najemców dla naszych klientów, to wyjdzie, że możemy zarobić nawet kilka tysięcy miesięcznie bez inwestowania dużych kwot pieniędzy. Wszystko jednak nie jest takie kolorowe.

Duża konkurencja na rynku biur nieruchomości sprawia, że grube tysiące, które miesięcznie mogą zasilić nasze konto, rozdzielane są na wiele biur, co daje znacznie mniejsze przychody niż na początku mogłoby się wydawać. Pomijając jednak ten fakt, prowadzenie biura nieruchomości przyniesie nam całkiem zadowalające przychody pod warunkiem, że będziemy to robili z głową i z odpowiednimi nakładami na reklamę.