14 czerwca 2016 Udostępnij

Nowinki technologiczne zmieniające rynek pośrednictwa nieruchomości.

Nowe technologie rozwijają się w zastraszającym tempie. Coraz więcej branż nawet niezwiązanych z elektroniką szturmem zdobywana jest poprzez nowinki elektroniczne oraz techniczne. Nie dziwi to nikogo, gdyż elektronika w swoim założeniu i u podstaw ma za zadanie ułatwianie i ulepszanie naszego życia, wypoczynku i pracy.

Także w rynku pośrednictwa nieruchomości dostrzec możemy coraz większy wpływ urządzeń i rozwiązań elektronicznych na rozwój branży. Wszelkiego rodzaju ogłoszenia w portalach internetowych, multimedialne prezentacje i podobne działania nie są już niczym nowym. Wielkimi krokami do branży pośrednictwa nieruchomości wchodzą technologie jutra, które na zawsze odmienią branżą i sprawią, że bez wychodzenia z domu będziemy mogli obejrzeć mieszkanie, które nas interesuje. Wszystko za sprawą najnowszego wynalazku, jakim są specjalne gogle, które po połączeniu z naszym smartphonem zamienią się w interaktywne i niezwykle realistyczne narzędzie do prezentacji multimedialnych.

Specjalnie zaprojektowane gogle mają miejsce, w które montowany jest smartphone. Po przyłożeniu gogli do oczu na telefonie wyświetlane są w wersji panoramicznej zdjęcia mieszkania lub innego obiektu. Dzięki sensorom zamontowanym w telefonie podczas zmiany pozycji lub przechyłu obraz na telefonie także się przesuwa, dając niesamowity efekt przestrzenny. Czujemy się prawie jak byśmy byli wewnątrz pomieszczenia, które oglądamy przez te cudowne gogle.

Podstawą do stworzenia takiej prezentacji są profesjonalne zdjęcia panoramiczne a najlepiej, jeżeli są to zdjęcia sferyczne. To właśnie dzięki tej technologii możemy oglądać tak realistyczne i zapierające dech w piersiach pokazy wizualne.

Czy jest to dobrym rozwiązaniem? Na chwilę obecną jeszcze niewiele biur nieruchomości wykorzystuje tę technologię. Jednak wg wielu osób nie jest ona w stanie zastąpić klasycznych oględzin mieszkania. Należy traktować to jako ciekawostkę, która może i urozmaici klasyczną ofertę biur nieruchomości, jednak nie wpłynie znacząco na ilość sprzedanych lokali.